Meest gestelde vragen

  1. Hoe is APG Europe ontstaan?
  2. Waarom één naam?
  3. Veranderen de juridische namen?
  4. Wie draagt verantwoordelijkheid?
  5. Hoe zijn de entiteiten verzekerd?
  6. Naar wie stuurt u uw inkoopopdracht?
  7. Wie behandelt uw inkoopopdracht?
  8. Is de orderinvoer centraal?
  9. Is de administratie centraal?
  10. Is er een klantportaal voor alle klanten?
  11. Levering uit meerdere magazijnen?
  12. Is de voorraadadministratie centraal?
  13. Is de facturatie centraal?
  14. Waar wordt belasting afgedragen?

1. Hoe is APG Europe ontstaan?

APG Europe is ontstaan uit twee organisaties: Aluglas Packaging Group en Verbeeck Packaging Group. De naam APG Europe voeren we vanaf 1 januari 2017. Deze naam komt niet zomaar uit de lucht vallen. APG® is een afkorting van Aluglas Packaging Group. De handelsnaam APG Europe is beschermd. APG® is een officieel geregistreerde merknaam van BV Aluglas Verenigde Bedrijven. Om uit te dragen dat we klanten en leveranciers ondersteunen in Europa hebben we ervoor gekozen om Europe in onze handelsnaam te verwerken. Zowel APG als APG Europe staan beiden vermeld als handelsnaam bij de Kamer van Koophandel te Amsterdam.

Begin 2018 is APG Europe GmbH opgericht. Daarmee heeft APG Europe vestigingen in Nederland, België en Duitsland. Samen vormen we een Europees team met 30 verpakkingsprofessionals met export activiteiten naar meer dan 20 landen.

2. Waarom één naam?

Samen onder één naam, APG Europe, kunnen we sterker zijn dan ieder afzonderlijk en u een nog betere service bieden. U wordt door ons optimaal ondersteund. Zo beschikt u altijd over een technische verpakkingsadviseur, omringt door een (internationaal) team van specialisten. Eén klantteam voor meer proces efficiency. Om van elkaar te leren. Om elkaar uit te dagen om voor u net een stapje verder te gaan. Elkaar te coachen en te ondersteunen. Behulpzaam, betrokken en met een grote passie voor verpakkingen. Samen: voor u.

3. Veranderen de juridische namen?

De juridische naam van onze entiteiten blijft gelijk. APG Europe is onze handelsnaam, de naam waaronder onze ondernemingen in het handelsverkeer opereren. 

Nederland

  • Juridische entiteit/rechtspersoon: BV Aluglas Verenigde Bedrijven
  • Handelsnaam: APG Europe

België

  • Juridische entiteit/rechtspersoon: Verbeeck Packaging Group NV
  • Handelsnaam: APG Europe

Duitsland

  • Juridische entiteit/rechtspersoon: APG Europe GmbH
  • Handelsnaam: APG Europe

4. Wie draagt verantwoordelijkheid?

Onze juridische entiteiten, BV Aluglas Verenigde Bedrijven, Verbeeck Packaging Group NV en APG Europe GmbH, hebben een eigen juridische aansprakelijkheid en vertolken een actieve rol in de totstandkoming van overeenkomsten. BV Aluglas Verenigde Bedrijven heeft Verbeeck Packaging Group NV en APG Europe GmbH de bevoegdheid gegeven om namens BV Aluglas Verenigde Bedrijven overeenkomsten met derden te sluiten. Juridisch gezien ontstaat er een overeenkomst met de entiteit BV Aluglas Verenigde Bedrijven. Alle juridische entiteiten hanteren APG Europe als hun handelsnaam en vormen samen één verpakkingsgroep.

5. Hoe zijn de entiteiten verzekerd?

Onze juridische entiteiten vallen onder de corporate verzekering van Indutrade AB, de moedermaatschappij van Indutrade Benelux, de houdstermaatschappij van alle in de Benelux gevestigde bedrijven. 

6. Naar wie stuurt u uw inkoopopdracht?

Voor het kenbaar maken van uw inkoopopdracht kunt u het lokale adres aanhouden zoals u dat nu ook gebruikt. Wij zouden het zeer op prijs stellen als u uw inkoopopdrachten digitaal zou kunnen aanleveren. U kunt uw inkoopopdrachten sturen naar purchase@apg-europe.eu.

7. Wie behandelt uw inkoopopdracht?

Elk team, in Uithoorn (NL) en Wilrijk (BE), blijft verantwoordelijk voor het optimaal processen van inkoopopdrachten van haar eigen klanten en het waarborgen van een uitmuntende service. Dit is ongeacht het bezorgadres van uw inkoopopdracht. Wij willen het u zo gemakkelijk mogelijk maken. 

8. Is de orderinvoer centraal?

Nee. Zowel het Nederlandse-, Duitse- en Belgischeteam is verantwoordelijk voor de invoer van klantorders en het processen van orderbevestigingen. 

9. Is de administratie centraal?

Ja, alle boekhouders en controllers werken met het centrale SAP systeem voor de verwerking van handelstransacties. Factuuropvolging en factuurafhandeling zijn de verantwoordelijkheid van de desbetreffende APG Europe vestiging.

10. Is er een klantportaal voor alle klanten?

Ja. Het beveiligde en afgeschermde klantportal van APG Europe heeft een directe link met SAP. Daardoor worden alle klanten in de gelegenheid gesteld om relevante SAP gegevens en transactie gerelateerde documenten in te zien. Denk aan: prijslijsten, backlog, afroepcontracten, leverplannen, voorraad, batchnummers. Beschikbare documenten die u kunt downloaden: offertes, orderbevestigingen, facturen, retourorders, credits en certificaten. 

11. Levering uit meerdere magazijnen?

Wij streven er naar om elke klant te beleveren uit één magazijn. Nederlandse klanten worden beleverd vanuit het magazijn in Uithoorn (NL) en Belgische klanten vanuit het magazijn in Wilrijk (BE). Zodra we gebruikmaken van een distributiecentrum in Duitsland, worden Duitse-, Oostenrijkse- en Zwitserse klanten beleverd vanuit het magazijn in Duitsland. Zolang het magazijn in Duitsland niet actief is zal het magazijn in Uithoorn (NL)deze logistieke rol vervullen. Exportklanten uit overige landen kunnen zowel uit ons magazijn in Uithoorn (NL) als Wilrijk (BE) worden beleverd.

12. Is de voorraadadministratie centraal?

Ja. Wij hechten veel waarde aan transparantie zodat wij de allerbeste logistieke service kunnen verlenen. Elk magazijn is aangesloten op het centrale WMS (Warehouse Management Systeem). Processen en procedures zijn gestandaardiseerd en verankert in ons centrale kwaliteitshandboek. 

13. Is de facturatie centraal?

Ja. De facturatie aan klanten voor geleverde goederen en services verloopt centraal vanuit het SAP systeem. Alle facturen worden centraal aangemaakt en verzonden door APG Europe.

14. Waar wordt belasting afgedragen?

Elke APG Europe vestiging heeft een eigen verdienmodel en een eigen administratie. Elke APG Europe vestiging heeft de verantwoordelijkheid om geheel volgens de wettelijke voorschriften vennootschapsbelasting af te dragen gelijk als een zelfstandige onderneming.